Serviceavtal

Svensk Larmteknik har som policy att teckna serviceavtal med våra kunder.

Ett serviceavtal innebär att vi kontrollerar anläggningen en gång per år och på så sätt minimerar risken för onödiga falsklarm med kostnader för utryckning som följd. Gamla batterier kan orsaka brand om de sitter kvar för länge och det är naturligtvis viktigt att detektorer, kameror och hårdvara fungerar som de ska. I annat fall är säkerhetssystemet meningslöst.

Reducerat pris med serviceavtal

Ett serviceavtal innebär även ett reducerat pris vid serviceutryckningar samt rätt till snabbare service vid felanmälan. Du som kund behöver inte heller bevaka när det är dags för service, det håller vi reda på åt er. 

Krav från försäkringsbolag och andra kravställare

Beroende på larmklass är årlig service ett krav från försäkringsbolagen och andra kravställare. Vilken larmklass som ska användas för att er försäkring ska gälla beror på vilken typ av verksamhet ni bedriver och hur risksituationen ser ut. Larmklass 1 är vanligt för bostäder och företag med lågt skyddsvärde. Larmklass 2 är vanligast bland företag och vissa bostäder med högt skyddsvärde. Larmklass 3 används av företag med högt skyddsvärde och larmet måste vara installerat av en godkänd firma. Larmklass 4 används till exempel för bankvalv, vapenkassuner och datahallar.

Kontakta oss för mer information om våra tjänster!

 

Serviceavtal för inbrottslarm och larmsystem. Kontakta Svensk Larmteknik i Stockholm.